werkweek 7

21 maart 2014

De tijd gaat zo snel; maandag dacht ik nog: nog 2 weken op deze afdeling. en nu ik typ is de week alweer om. Ik heb mijn stagebeoordeling gehad, en afgesloten met een goed:-) Welke ik uit stomme bescheidenheid heb laten omzetten naar een voldoende, omdat ik vind dat het nog beter kan. Maakt niet uit; het gaat om een voldoende. Nu nog de casestudy afronden, en nog een  week te gaan en dan kan ik op naar de de volgende 8 weken.

Deze week werd de werkplanning van de dag weer wat anders ingedeeld. Het is zo wel altijd zoeken naar wie wat gaat doen die dag. Ondanks een indeling in de morgen, staat de rest van de dag dan open voor hetgeen jij zelf aangeeft; anders krijg je smiddags tal van klusjes. Dat kan ook leuk zijn (vind ik); overwegen met patienten voor diagnostisch onderzoek of naar de specialist. Dit keer naar de KNO arts voor een scopie van de bovenste keelhelft; en naar de MRI, buitenom over de weg.  Hier was ik voor de tweede keer, aangezien de 1e keer het apparaat defect raakte. Mijn patient vroeg speciaal naar me voor de 2e keer, omdat ik zo gezellig was..:-)

Een nieuw uitziende Siemens; gelukkig in goed onderhoud door Siemens personeel, aldus de laborant die de beelden maakte. Super interessant, de MRI; mooi duidelijke beelden van de hoofdinhoud van mijn patient. 2x een rolstoel mee voor mijn patient. Beiden zien er zeer gedateerd uit; uit Nederland. Wielen vallen er nog net niet onderuit. Tweede keer kon ik een oneffenheid van de weg buiten niet nemen met het onding, zodat patient gelukkig alert genoeg was om eruit te  ' springen', toen het wiel bleef hangen...hehe...ook dat is Suriname. Overigens kan zoiets je ook met de lijkenkar overkomen op de hobbels buiten.. Oppassen geblazen hier.

Verder zitten mijn dagen vol met artsenvisites en het uitvoeren van de vele rompslomp die hiermee gepaard gaat; wat gelukkig heel leuk is. Veel verpleegtechnische handelingen zijn er te doen. En verder zorgen dat alles administratief rond is aan het einde van de dag; dat alles is aangevraagd waar de arts om vroeg; en dat de zorg rond is - en de mensen er weer goed bij liggen als je weggaat. Deze coordinatie is ook weer een taak op zich, waar ik gelukkig ook in verbeter :-)  Een van de laatstejaarscollega's zei ' wat zal u veel geleerd hebben als u weer naar huis gaat, Kijk eens hoe u al rondloopt om alles al te regelen :-)'

Nou, hardstikke leuk dus allemaal; naast al het wel en wee op de afdeling. Leuke mensen; er wordt veel gelachen. Ook minder leuke dingen helaas; niet iedere patient overleeft; wat ik de afgelopen 10 dagen al 2x heb ik meegemaakt van dichtbij.
Morgen gaan Dre, Sophie en  ik naar een collega in een andere stad; zij heeft een groot aantal dieren en dat is natuurlijk leuk voor Sophie om te kijken. Oh ja, vandaag was ze weer naar de dierentuin. Apen vond ze het leukst; tot ze een ander kleintje zag. die was nog interessanter..

tot zover!