weekjes aftellen

11 mei 2014 - Paramaribo, Suriname

zo, nog maar 3 te gaan. het is toch snel gegaan zeg- die stage. maar ik ben er nog niet. behalve de drie weken werk moet ik nog een behoorlijk aantal opdrachten zien te behalen op de stage; en nog erger..op de juuiste manier behalen voor school. Dan merk je wel dat het vervelend is dat je weinig contact hebt met het schoolfront; want opeens lijkt iedere opdracht wel op 4 manieren te interpreteren te zijn..:S

Maar ik ga nog even mijn best doen. Om een goede start hiermee te maken heeft Andre Sophie gisteren mee de stad in genomen (zaterdag), zodat ik even een ochtend goed aan mijn huiswerk kon. Daar komt normaliter dus weinig van terecht; na een dag flink werken op een warme afdeling, kom je thuis onder de straling van die enorme koperen ploert hierboven, en ben je blij als je thuis de stoel haalt voordat je de pannen weer tevoorschijn moet toveren om de rest van het gezin blij te houden.. :-) mijn surinaamse gerechten worden er steeds creatiever op. al heb ik de Dahl van eergisteren aan de straathonden geofferd; tezamen met het oude brood (waar ze eigenlijk hun neus voor ophalen). Volgens Andre ben ik net Hans en Grietje, met mijn spoor broodkruimels voor vijfpoot, drieoog en blauwtje. Zo noemt Andre de zwerfbeestjes dus; ik begin hem ervan te verdenken dat hij mij niet serieus neemt :p  Ik heb zowaar een kunstroos van Andre gehad voor moederdag. Sophie had het kopje er al af voordat ik hem had uitgepakt :-) oh, en een kip voor het eten. gelukkig al klaargemaakt..ook voor moederdag..   wat een verwennerijen hier :p haha

vandaag was echt smerig warm (vond ik), Andre vond het wel meevallen. zo gaat dat meestal..maar wanneer er regen gaat komen wordt het echt broeierig. we zijn naar de speeltuin geweest en kleine miep kan nu zelfstandig de glijbaan nemen. omlaag ging wel erg hard, met gespreide beentjes landde ze zijlings op dr billen, maar ze bleef het leuk vinden. Er waren wat oudere kinderen die er met een paard stonden om rondjes te lopen; weinig klandizie voor ze; dan ben ik toch wel verbaasd dat zo'n paard het ook uithoudt in de hitte, al zien ze er volgens Andre niet heel best uit (ik kon die diagnose ook wel stellen trouwens), toch wel wat last van de hitte.  Mijn laatste kruimels voor de zwervers gaf ik aan een teefje met een enorme uier eronder; ook zij trok haar neus op voor het droge brood.

Ze kunnen hier ook alle afvalzakken openen s' nachts, natuurlijk. Daar verbaas ik me dan over: als je iedere week weer alle afval van straat moet oprapen, omdat de honden de zakken hebben opengemaakt... dan ga je toch een keer wat anders bedenken?maar dit gaat nu al zo zolang ik hier langs bepaalde plekken kom.. zucht. Mensen zijn ook buiten het ziekenhuis taakgericht kennelijk; even verder denken dan hetgeen ze moeten doen zit er niet voor iedereen in.

Afgelopen week op chirurgie is weer soepel verlopen. Ik ben er nu 2 weken, en heb nu onderhand alle handelingen wel meegemaakt. Ik merk dat ik Interne wat leuker vond, door de diversiteit van aandoeningen. Hier zie ik de gruwelijkste wonden; naast de chirurgische wonden; en ook dat is wel interessant. Afgelopen vrijdag moest ik met iemand naar de poli; die er voor zijn diabetische voet werd behandeld. Zijn genecrotiseerde tenen waren niet meer te redden; en er werd ter plekke besloten om er 2 te verwijderen.. ik viel dus met mijn neus in de boter. Bloed, tangen, scalpels en veel wrikwerk..  Met meer details zal ik jullie niet verblijden..

Ik ga nog even aan mijn huiswerk..en dan lekker naast Sophietje op bed..Andre probeert me nog eens uit te leggen dat Kittle (??) een hele goede wielrenner is en iets over voetbal. helaas voor hem ben ik niet zo'n geconcentreerde sportvolger ;-)

volgende week nog maar 2 weekjes!! en dan nog maar 1! haha zo gaat het nu elke dag.. Maar ik vind het evengoed hardstikke leuk hoor, de stage, en vooral die knettergekke leuke collega's van me :-)

De laatste maand hopen we nog wat leuks te doen; ik kwam gisteren op een site van ' Jan de Stageman'; daar lijken wat goed betaalbare tripjes bij te staan.. heb dr al zin in!

Andre zit lekker studio sport te kijken met bier; dat heb je hier beide dus.

1. Wendy:
    12 mei 2014
    hai Marit, ik lees je regelmatig, je schrijft echt leuk! En goed (en dat zegt de kenner he, haha). Veel plezier nog daar!x